برای اندازه گیری پارامترهای كیفیت سرویس؛
ضوابط موافقتنامه های سطح خدمات پستی ابلاغ گردید
مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط و چارچوب موافقت نامه های سطح خدمات پستی به اپراتورهای پستی ابلاغ گردید.
به گزارش نهایت علم به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این مصوبه که با هدف تضمین کیفیت خدمات و هزینه عدم اجرای تعهدات در شبکه های پستی و رعایت حقوق مشتریان در اردیبهشت سال جاری تصویب شده بود با امضای دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اجرا به اپراتورهای پستی ابلاغ گردید. تعهدات خدمات پایه و غیر پایه پستی ثبتی داخله و خارجه، غرامت تأخیر در توزیع، لطمه دیدگی یا مفقودی، ساز و کارهای پرداخت جریمه از مطالبی است که در این مصوبه پیش بینی شده است. برمبنای مصوبه ۳۱۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی موظف می باشند همزمان با شروع ارائه خدمات، سامانه ای برای اندازه گیری پارامترهای کیفیت شامل مدت زمان سیر مرسوله، غرامت، نحوه پیگیری و ثبت شکایات برای خدماتی که در موافقتنامه سطح سرویس (SLA) با مشتری درج شده است، راه اندازی کنند. موافقت نامه سطح خدمات (SLA)، موافقتنامه ای است که بین دارنده پروانه و مشتری بمنظور تضمین پارامترهای کیفیت خدمات تعیین شده شامل کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازه گیری، تخطی از سطح خدمات و ضمانت نامه های اجرائی تنظیم می شود و مسئولیت اجرای آن به عهده دارنده پروانه اپراتوری است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب