شتاب خودروسازان سنتی برای مقابله با سازندگان خودرو های خودران
شرکت های بزرگ و قدیمی خودروسازی مانند جنرال موتورز، فورد و ولوو روابط خودرا با شرکت های فناوری تعمیق کرده اند تا در نبرد با شرکت های نوظهور خودروساز موفق باشند.
به گزارش نهایت علم به نقل از رویترز، شرکت هایی مانند تسلا و اپل که برای تولید خودرو های برقی خودران تلاش می کنند، به تهدید برای خودروسازان سنتی بدل شده اند و از همین رو این شرکتها در تلاش هستند با بهره گیری از تکنولوژی های جدید رقبای تازه نفس خودرا از میدان به در کنند.
سه شرکت بزرگ تراشه سازی اینتل، کوالکوم و ان ویدیا از همکاری برای ارتقای تراشه های قدیمی خود برای تولید خودرو های پیشرفته تر آگاهی داده اند. اما موفقیت آنها در گروی همکاری خودروسازان سنتی برای دسترسی به بخش های کلیدی تولیدات آنهاست.
علاوه بر تسلا که طیف گسترده ای از خودرو های برقی و تاحدی خودران را ساخته، اپل هم می خواهد یک خودروی الکتریکی تولید نماید. این شرکت سازنده آیفون می خواهد تا اوایل سال ۲۰۲۵ یک اتومبیل با قابلیت های کامل خودران عرضه نماید.
رویدادهایی از این دست سبب نگرانی خودروسازان سنتی شده و آنها در تلاش هستند تا هر چه سریع تر تولیدات خودرا به قابلیت های خودران مجهز کنند و از همین رو به همکاری با شرکت های بزرگ تراشه ساز روی آورده اند.
دنی شاپیرو، معاون خودروسازی انویدیا، سازنده تراشه های پرقدرت، در این مورد گفته است: خودروسازانی که پیشگام نبوده اند، بالاخره متوجه شدند که اگر رویکرد خودرا تغییر ندهند، عقب خواهند ماند. انویدیا این هفته قراردادهایی را برای تامین تراشه های الکترونیکی خودرو های آینده چندین استارت آپ چینی منعقد کرد و با خودروسازان دیگر همچون مرسدس، هیوندای، ولوو و آئودی همکاری می کند.
تراشه های جدید شناسایی عابران و موانع را تسهیل کرده، دسترسی به نقشه های با کیفیت برای مسیریابی را ممکن می کنند و برای تصمیم گیری سریع در وضعیت نامساعد جاده ای و جوی کاربرد دارند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب