نهایت علم elmend
در گزارش نهایت علم اعلام شد؛

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

قطار ایرانی در آستانه ورود به خط مترو

مدیر پروژه سیستم رانش  قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت اظهار داشت: حالا قطار ملی در مرحله تست نهایی یا تست گرم است که پس از پاس شدن این مرحله وارد تولید انبوه می شود.



محمد فرزی به خبرنگار مهر درباب آخرین وضعیت قطار ملی بعنوان یکی از طرح های کلان ملی اظهار داشت: تا اختتام دی ماه تست های تایید کننده کارخانه ای (FAT) این قطار در محل کارگاه انجام شد.
مدیر پروژه سیستم رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با اعلان اینکه تست های (SAT) یا تست های در محل بهره برداری این قطار ملی از شروع بهمن ماه شروع شده است، اظهار داشت: این تست که در محل یعنی در خط مترو انجام می شود چند روزی است که شروع شده و در حال انجام می باشد.
به گفته فرزی این تست های نهایی با نظارت بازرسان خارجی انجام می شود بطوریکه پس از انجام تست نتایج به این شرکت ارسال و تاییدیه و مجوز سیر از آنها دریافت خواهد شد.
وی با اشاره به پارامترهای تست در محل یا تست گرم اظهار داشت: وزن قطار با تقسیم بار، حفاظت پوشش، تست تجهیزات قطار با سرعت های از پیش تعیین شده از سرعت کم برای سرعت گیری و شتاب های لازم، ترمز همچون مواردی هستند که در تست گرم مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر پروژه سیستم رانش قطار ملی در جهاد دانشگاهی علم و صنعت با اعلان اینکه این تست در ساعاتی که مترو فعالیتی ندارد (۱۰ شب تا پنج بامداد روز بعد) انجام می گیرد، افزود: همین طور بجای مسافر کیسه شن گذاشته می شود تا شرایط کاملاً شبیه سازی شود.
وی اشاره کرد: این تست نهایی یا تست گرم به سبب این که بهره بردار و خریدار از عملکرد محصول مطمئن شود انجام می گیرد.
به گفته فرزی، به طور معمول تست گرم دو تا سه ماه در ساعات خارج از مسافربری انجام می شود تا کاملاً از عملکرد ایمن قطار مطمئن شویم اما اگر هر موردی پیش بیاید ممکنست این مدت زمان کم یا زیاد شود. اگر در تست ایرادی وجود داشته باشد، قطار برمی گردد و رفع ایراد می شود.
فرزی اضافه کرد: در خط تست تا سرعت چهل کیلومتر بر ساعت طی می شود تا پس از سرعت های بالاتر تست شود.
چون مرجع تایید کننده در کشور نداشتیم و این قطار نخستین محصول ایرانی دراین زمینه است از شرکتی که رزومه کاری در تولید قطار دارد استفاده می نماییم تا بتوانیم تاییدیه بگیریم.
فرزی عنوان کرد: این تست های یک رام قطار است که پس از آن وارد تولید انبوه می شود.
وی درباب میزان تولید انبوه این قطار اظهار داشت: قراردادی برای تولید ۱۶ رام ابلاغ گردیده و در مرحله انعقاد است.
به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، پروژه قطار ملی از تیرماه سال ۹۸ در امتداد انعقاد تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی آغاز شد. این پروژه توسط شرکتهای دانش بنیان اجرائی شده که ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده است.

1400/11/19
11:54:51
5.0 از 5
564
تگهای خبر: تولید , دانش , سیستم , شبیه سازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
نهایت علم