نهایت علم elmend

احساس درد در متاورس ممکن می شود

احساس درد در متاورس ممکن می شود

نهایت علم: یک استارتاپ ژاپنی اهتمام دارد تا با توسعه یک بازوبند جدید، احساس درد را در فضای ˮمتاورسˮ امکان پذیر کند.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، ایده بازوبندی که بتواند درد را در "متاورس" (metaverse) تقلید کند، ممکنست حیرت انگیز باشد اما به لطف یک استارتاپ ژاپنی، این مساله به واقعیت تبدیل گشته است.
این استارتاپ موسوم به "H2L" که در توکیو واقع شده و تحت حمایت شرکت "سونی" (Sony) قرار دارد، بازوبندی ساخته است که از تحریک الکتریکی برای ایجاد درد فیزیکی استفاده می نماید.
"امی تاماکی" (Emi Tamaki)، مدیر اجرائی و یکی از بنیان گذاران H2L اظهار داشت: احساس درد، ما را قادر می سازد تا با افزایش احساس حضور داشتن و غوطه ور شدن، دنیای متاورس را به یک جهان واقعی تبدیل نماییم.
متاورس، مجموعه ای از فضاهای مجازی است که در آن می توانید بازی کنید، کار کنید و با افراد دیگری که مانند شما در فضای مجازی می باشند، به برقراری ارتباط بپردازید.
در آینده، متاورس با هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و عینک های هوشمند، قابل دسترسی خواهد بود و می توان از آن برای کار، آموزش، بازی و حتی رویدادهای حوزه موسیقی بهره برد.
بازوبند H2L موسوم به "آنلیمیتد هند" (UnlimitedHand)، دارای سنسورهای حرکتی است که حرکات و موقعیت دست کاربر را تشخیص می دهند و به آواتار وی در فضای متاورس امکان می دهند تا حرکات کاربر را به دقت کپی کند. همچنین، این بازوبند از تحریک الکتریکی برای دستکاری عضلات بازو و تقلید احساسات استفاده می نماید.
استارتاپ H2L درباره پروژه خود توضیح داد: با ادغام این فناوری در بازی ما، تأثیراتی مانند برخوردهای بدنی و لطمه دیدگی در بازی ها را می توان شخصاً احساس کرد.
این استارتاپ معتقد می باشد که بازوبند مذکور را می توان برای بازی های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار داد و به کاربران کمک کرد تا برخورد نوک پرنده با پوست خود یا وزش باد روی بازوی خودرا احساس کنند.
همچنین، کاربران می توانند از بازوبند برای احساس کردن رویدادهای جهان مجازی در زندگی واقعی استفاده کنند. بعنوان نمونه، کاربران می توانند تجربه کارهای مورد علاقه دوران کودکی خود مانند پرتاب توپ با والدین را باردیگر بطور مجازی زنده کنند.
این استارتاپ افزود: احتمالات دیگر عبارتند از احساس لمس کردن آلات موسیقی همراه با موسیقی درحال پخش یا لمس کردن اشیای مجازی در بازی واقعیت مجازی.
H2L تنها شرکتی نیست که روی چنین دستگاهی کار می کند. در ماه نوامبر، شرکت "متا" (Meta) که پیش تر با نام "فیس بوک" (Facebook) شناخته می شد، نمونه اولیه از یک دستکش لمسی را معرفی نمود که امکان احساس کردن اشیا در واقعیت مجازی را فراهم می آورد. این دستکش با مجموعه ای از محفظه های کوچک هوا در امتداد کف دست و انگشتان پوشانده شده است که برای ایجاد حس لامسه، باد می کنند.


تجاری سازی یک دستکش لمسی، قسمتی از جاه طلبی متا برای تبدیل شدن به یک متاورس است؛ یعنی یک فضای مجازی جمعی با آواتارهای افراد واقعی.
کار کردن روی توسعه این دستکش هنوز ادامه دارد. دستکش متا بعد از تنظیم دقیق و عرضه شدن به بازار، به مصرف کنندگان امکان می دهد تا تفاوت بین نگه داشتن اشیای مختلف مانند خودکار یا توپ پلاستیکی را در متاورس تشخیص دهند.
یکی از سخنگویان متا به اظهار داشت که این دستکش هم اکنون فقط یک نمونه اولیه تحقیقاتی است و تاریخ عرضه آن معین نیست.




منبع:

1401/01/04
11:15:37
5.0 از 5
508
تگهای خبر: آینده , استارتاپ , الكتریكی , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
نهایت علم