نهایت علم elmend

توضیحات جدید آمریکا در رابطه با رفح و کمک تسلیحاتی به اشغالگران در تماس بلینکن و گالانت

توضیحات جدید آمریکا در رابطه با رفح و کمک تسلیحاتی به اشغالگران در تماس بلینکن و گالانت

نهایت علم: وزارت خارجه آمریکا محتوای گفت و گوی بلینکن و گالانت را منتشر نمود که در آن آنتونی بلینکن بر تعهد شدید واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه طی تماسی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر هدف مشترک این رژیم و آمریکا برای شکست حماس تصریح کرد.
بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی با وزیر جنگ رژیم اشغالگر در مورد وضعیت غزه و تلاشهای مداوم برای آزادی اسیران صهیونیست گفتگو کرد.
برپایه ادعای وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همینطور بر مخالفت با عملیات نظامی زمینی بزرگ در رفح و بر «نیاز فوری به محافظت از غیرنظامیان و نیروهای امدادی در غزه» تصریح کرد.
بلینکن از وزیر جنگ اشغالگران خواست تا دسترسی بشردوستانه به غزه را تضمین کند. همینطور از اسرائیل خواست جهت کمک به رفع چالش های توزیع کمک های بشردوستانه در داخل غزه اقدامی بکند.
همینطور وزیر خارجه آمریکا و سفیر این کشور در اراضی اشغالی در رابطه با عمق روابط واشنگتن و تل آویو، عملیات رفح و توافق ۲ طرف بر لزوم شکست جنبش حماس صحبت کردند.
پیش از این، بلینکن گفته بود که اسرائیل هیچ طرح معتبری برای عملیات نظامی در رفح عرضه نکرده است که از غیرنظامیان محافظت کند.
وی تصریح کرد: اگر اسرائیل تصمیم بگیرد روند رفح را پیش ببرد، ایالات متحده نمی خواهد بخشی از آن باشد.




منبع:

1403/02/24
09:16:16
5.0 از 5
278
تگهای خبر: آمریكا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
نهایت علم