نهایت علم elmend
گزارش نهایت علم؛

نارضایتی كاربران از افت كیفیت اینترنت موبایل

نارضایتی كاربران از افت كیفیت اینترنت موبایل

به گزارش نهایت علم از روز گذشته تابحال بعضی از كاربران موبایل نسبت به افت كیفیت اینترنت گلایه مندند؛ با این وجود شركت زیرساخت اعلام می كند مشكل از جانب ما نیست و از فركانس است.


به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تابحال باعث انتقادات بعضی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیف تر از قبل شده است. با این وجود پیگیری ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی نماید. سجاد بنابی، نایب رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو خبرنگار مهر در پاسخ به بروز این مشکل تصریح کرد: ما طی روز گذشته و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم. وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، اظهار داشت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست. این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی برخی از دکل های مخابراتی می تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود. به گزارش نهایت علم به نقل از مهر، مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از آغاز شیوع کرونا تابحال بیشتر از ۲ برابر رشد داشته است و به تبع آن مبحث سرعت و کیفیت اینترنت همچون مهمترین مطالبات کاربران در این روزها است که از راه شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می شود. بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم نشان داده است که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به پیش از انتشار کرونا افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. به نحوی که تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه پارسال ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. در این حوزه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به علت افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مشکلات کیفیت اینترنت عنوان کرده است و از سازمان صدا و سیما می خواهد که باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز را که الان در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد. با این وجود برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان بر بوده، به بحران کرونا نمی رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در حالیکه کاربران الان با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجهند. بعلاوه بخشی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می شود که فرکانس نمی تواند چاره مناسبی برای آن باشد.


منبع:

1399/02/13
14:40:10
5.0 از 5
2815
تگهای خبر: اینترنت , توسعه , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
نهایت علم