نهایت علم elmend

کمک نظامی 18 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

کمک نظامی 18 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

به گزارش نهایت علم، آمارهای عرضه شده در گزارشی که هم زمان با سالگرد آغاز جنگ غزه انتشار یافته است، نشان داده است آمریکا در یک سال قبل دست کم ۱۷.۹ میلیارد دلار برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی هزینه کرده است.


به گزارش نهایت علم به نقل از ایسنا، محققان در گزارشی جدید که برای دانشگاه براون تهیه شده و هم زمان با سالگرد آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه انتشار یافته است، می گویند که ایالات متحده در این مدت دست کم ۱۷.۹ میلیارد دلار به صهیونیست ها کمک نظامی کرده است.
این گزارش که برای نخستین بار در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است، نشان داده است که از زمان حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ۴.۸۶ میلیارد دلار اضافی برای عملیات های نظامی ایالات متحده در منطقه هزینه شده است. این، شامل هزینه های کارزار تحت رهبری نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با عملیات های ارتش یمن ضد کشتی های در رابطه با رژیم صهیونیستی است که در همبستگی با مقاومت فلسطین صورت می گیرد.
به نوشته «تایمز» رژیم صهیونیستی، طبق این گزارش، خیلی از تسلیحات عرضه شده از جانب ایالات متحده در این یک سال، شامل مهماتی از گلوله های توپخانه گرفته تا بمب های ۲۰۰۰ پوندی و بمب های هدایت شونده دقیق بوده است.
این آمارها همینطور می گوید که هزینه ها از چهار میلیارد دلار برای تکمیل سامانه های دفاع موشکی گنبد آهنین تل آویو و سامانه های دفاع موشکی داوود و پول نقد برای تأمین تفنگ و سوخت جت متغیر است.
به قول محققان، برخلاف کمک های نظامی مستند علنی ایالات متحده به اکراین، دریافت جزئیات کامل آن چه واشنگتن از هفتم اکتبر گذشته به اراضی اشغالی فلسطین ارسال کرده است، غیر ممکن بود. بنابراین، ۱۷.۹ میلیارد دلار برای یک سال یک رقم جزئی است.
آنها بعلاوه در گزارش خود به تلاشهای دولت بایدن برای پنهان کردن حجم کامل کمک ها و عرضه انواع سیستم ها به رژیم صهیونیستی از راه مانورهای بوروکراتیک اشاره کردند.




منبع:

1403/07/16
12:23:25
5.0 از 5
200
تگهای خبر: آمریكا , دانش , سیستم , محققان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
نهایت علم