نهایت علم elmend
در هم اندیشی تدوین آیین نامه های برنامه هفتم بررسی شد؛

تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان

به گزارش نهایت علم، نشست هم اندیشی تدوین آئین نامه های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان بین المللی و ایرانی خارج از کشور با حضور تعدادی از صاحب نظران و فعالانی از اندیشکده ها برگزار گردید.



به گزارش نهایت علم به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان راست جمهوری، اولین نشست هم اندیشی در حوزه برنامه هفتم پیشرفت با هدف تدوین دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرایی بندهای الف و پ ماده ۹۸ برنامه هفتم پیشرفت در ارتباط با نخبگان بین المللی و ایرانی خارج از کشور به همت دفتر سیاستگذاری و با حضور تنی چند از اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه در محل این معاونت برگزار گردید.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف تدوین آئین نامه های اجرایی در رابطه با برنامه هفتم پیشرفت، برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی با حضور صاحبنظران و اندیشکده ها را در دستور کار خود قرار داده است.
در این نشست محورهایی مختلفی همچون «چالش های پیش روی نخبگان بین المللی و نخبگان ایرانی خارج از کشور جهت توسعه همکاریهای علمی، اقتصادی و فناوری»، «حمایت های کنسولی درمورد تردد»، «تعریف مدلهای همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور و نخبگان بین المللی» مورد بحث قرار گرفت. همینطور نمایندگانی از مرکز رصدخانه مهاجرت ایران، مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه الزهرا (س) به همراه نمایندگان معاونت سیاست گذاری معاونت علمی و سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناورانه بین المللی به گفتگو پرداختند.
در ادامه، مسائلی مانند سرمایه گذاری و انتقال اموال نخبگان به داخل، بهره گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصان در انجام طرح های پیشران و کلان ملی، نحوه همکاری در انتقال فناوری و آموزش های به روز دانشگاهی، مشکلات در ارتباط با بیمه های درمان و مسائل در ارتباط با تردد بین المللی و الزامات کنسولی ایشان در کنار ایجاد فضای کاری و در نظر گرفتن مشوق های مالی لازم برای ایشان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


منبع:

1403/07/20
10:58:25
5.0 از 5
69
تگهای خبر: بین المللی , توسعه , دانش , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
نهایت علم