توسعه سرویس احراز هویت بومی داده کاربران به خارج منتقل نمی شود
به گزارش نهایت علم، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: درحال توسعه سرویس احراز هویت داخلی هستیم تا داده های هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نشود.
داریوش زاهدمنش مدیرعامل شرکت بتنا در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب دستاوردهای این شرکت اظهار داشت: پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات در لایه های مختلفی همچون شبکه انتقال که شامل زیرساخت های سخت افزاری و تجهیزات ارتباطی، لایه خدمات که عموماً نرم افزاری و لایه محتوا صورت می گیرد و همچون فعالیتهای این شرکت توسعه سرویسهای پایه مورد نیاز در لایه نرم افزاری است و چنانچه کشور مدعی این است که خدمات پایه را خودش فراهم می آورد و وابستگی به محصولات و شرکت های خارجی ندارد باید خودش این لایه نرم افزاری را نیز توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از فعالیتهای این شرکت در لایه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات است و به عنوان بخش خصوصی توانسته مجری بخش کوچکی از پیاده سازی لایه نرم افزاری شبکه ملی اطلاعات باشد اضافه کرد: سرویس اعلان کوتاه یا پوش نوتیفیکیشن یکی از سرویس هایی است که برای اطلاع رسانی یا اعلان به کاربران وجود دارد اما اغلب از تامین کننده های خارجی استفاده می شود که سرویس گرفتن از شرکت های خارجی چالش هایی همچون تحریم و پرداخت مالی و … دارد و نمی توانیم به آسانی از سرویسهای خارجی استفاده نماییم به این منظور ما در این شرکت این سرویس را بصورت بطورکامل داخلی پیاده سازی کرده ایم.
زاهدمنش افزود: ما توانسته ایم سرویس پوش نوتیفیکیشن داخلی را ارائه دهیم که هم اکنون کسب و کارها و اپلیکیشن های ما می توانند از آن بسادگی استفاده نمایند و این خدمت که قبلاً از تامین کننده های خارجی می گرفتند را از داخل کشور بگیرند.
وی به مزیت تامین سرویس اعلان کوتاه داخلی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از مزیت های این اقدام این است که سرویس در داخل کشور مستقر است، سرعت ارسال این پوش نوتیفیکیشن از داخل کشور به نسبت این که ترافیک بخواهد از خارج از کشور به دست کاریرها برسد، بمراتب سریع تر است و همین طور مشکلاتی همچون قطعی و تحریم و… نداریم و از داده ها می توان هدف مندتر استفاده نمود.
زاهدمنش تعرفه های تجاری و رقابتی بودن نرخها را یکی دیگر از مزیت های تامین سرویس اعلان کوتاه در داخل عنوان نمود و اضافه کرد: همچون مزیت بعدی این اقدام، تعرفه های تجاری است چونکه می توان با پیاده سازی یک سرویس در داخل کشور، قیمت رقابتی تری نسبت به تامین کننده های خارجی ارائه دهیم یعنی به لحاظ تجاری هم می توان قابل رقابت باشیم.
زاهدمنش خاطرنشان کرد: این سرویس پایلوت شده و درحال تجاری سازی آن هستیم و بخش خصوصی و دولتی می تواند مشتری این محصول شرکت باشند.
وی به توسعه های آینده محصول اعلان کوتاه یا پوش نوتیفیکیشن اشاره کرده و اظهار داشت: درحال توسعه شاخه های دیگر این محصول هستیم تا بتوانیم سرویس داخلی را باکیفیت بهتر از سرویسهای خارجی بدهیم که یکی از آنها، سرویس احراز هویت است که در صورت وجود سرویس احراز هویت داخلی، دیگر داده های هویتی کاربران به خارج از کشور منتقل نمی گردد.
زاهدمنش به پیشرفت هوش مصنوعی و تأثیر داده داخل کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در عرصه فناوری اطلاعات با اهمیت ترین دارایی، داده است و تا وقتی که برای هوش مصنوعی داده ای وجود نداشته باشد هیچ تحلیلی نمی توان انجام داد، بدین سبب تا وقتی که داده های ما در خارج از کشور باشد در عرصه هوش مصنوعی نمی توان پیشرفت شایان توجهی داشته باشیم و لازم است داده های خودرا در داخل کشور حفظ و از آن استفاده تجاری نماییم.
وی در آخر اظهار داشت: توسعه پروژه های شرکت همچون پوش نوتیفیکیشن در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام شده و هم اکنون بخش اول آن تجاری سازی شده و دائماً درحال بروزرسانی است.
منبع: نهایت علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب